Återbetalningspolicy

Alla returer måste initieras inom 60 dagar efter mottagandet av din beställning. Klicka på för att starta en retur här.

Returer måste skickas tillbaka och under transport till vårt lager inom 14 dagar efter bekräftelsen av returförfrågan för att kunna behandla en återbetalning.

Obs: Om du redan har begärt din retur inom 60-dagarsperioden och bara väntar på ett svar från vårt kundsupportteam, är du täckt.

För kvalificerade returer tillhandahålls en förbetald returfraktetikett endast för amerikanska beställningar och endast för returfrakt från en plats i USA. Om du har skickat din retur med en annan transportör/annan fraktetikett än den medföljande etiketten, vänligen ange spårningsinformationen. Fraktkostnader förknippade med användning av en annan transportör eller en annan returetikett återbetalas inte.

För att få full återbetalning måste returer innehålla produkten, all originalförpackning, instruktioner och tillbehör. Alla varor måste returneras och i gott fungerande skick med normalt slitage.

Returer kommer att inspekteras vid mottagandet för att säkerställa att alla komponenter fungerar i gott skick. Om någon av komponenterna saknas, är smutsig eller skadad, kommer kostnaden för den berörda komponenten att dras av från din återbetalning.

Det kan ta upp till 10 arbetsdagar för behandling efter att din retur har mottagits. Vi kan endast behandla returer för produkter som säljs på Solawave.co. Återbetalningar skickas till din ursprungliga betalningsmetod och det kan ta upp till 7–10 arbetsdagar innan de visas. Alla fraktavgifter återbetalas inte (de flesta beställningar berättigar till fri frakt).

Topicals är berättigade till fysisk retur om de är oöppnade och i originalförpackningen. 

Artiklar markerade som slutförsäljning är inte berättigade till returer eller återbetalningar.  

Kunder som köper en Solawave-enhet från en auktoriserad återförsäljare eller återförsäljare, snarare än direkt från Solawave, bör kontakta den auktoriserade återförsäljaren eller återförsäljaren, inte Solawave, med frågor om returer. Om du har köpt från Amazon måste du returnera via Amazon. Vi återbetalar endast beställningar som köpts från Solawave i Amazon. Om du köpte från en tredjepartssäljare måste du hantera din retur genom dem. 

För internationella beställningar: De med obetalda tullavgifter är inte berättigade till retur. Dessutom kan vi inte tillhandahålla gratis returetiketter för internationella kunder. Internationella returfraktavgifter täcks inte av Solawave.

Solawave returnerar adress:
Solawave återvänder
425 w. dalen blvd.
STE 4 #616
San gabriel, ca 91776 

Garanti

Alla Solawave-köp direkt från Solawave.co eller en auktoriserad återförsäljare från tredje part (inklusive varor som säljs av Solawave via Amazon) omfattas av en 1 års begränsad garanti.

Om du köpte från en annan säljare än Solawave på Amazon (eller andra marknadsplatser som Mercari och Poshmark), täcks du inte av vår garanti.

Kontakta vårt supportteam om du behöver göra ett garantianspråk. Inköpsbevis måste tillhandahållas för att kunna behandla ett garantianspråk. 

Levererat, ej mottaget

Beställningar som är märkta som levererade av transportören men som inte tagits emot återbetalas inte. Vi kommer bara att utfärda en ersättare. För att förhindra att ditt paket går förlorat kommer vi att kräva en annan säker amerikansk leveransadress med en signatur som krävs.

Skadad i transit/saknade föremål

Beställningar som är skadade under transporten med komponenter som saknas är utbytbara under följande villkor:

  • Foton på det trasiga, skadade fraktpaketet tillhandahålls
  • Foton på fraktetiketten tillhandahålls
  • Bilder på de återstående mottagna föremålen tillhandahålls